2011. július 2., szombat

Első szoba

Szinte mindent tudunk mér ahhoz, hogy elkészítsünk egy szobát. Haladjunk lépésekben. A tutorial inkább csak fordítás, mint saját találmány, de azért saját tippekkel igyekszem kibővíteni. Képeket most nem feltétlen mellékelek minden lépésről, mert a videó elég jól prezentálja az egészet.
Kezdjünk is neki!

Első lépésként File → New , majd a Blokk eszközzel szerkesszünk egy szép nagy kockát. Mielőtt véglegesítjük, válasszuk ki a textúrák közül a nodraw nevűt. Ez a Portal 2 text-ek esetében egy sárga placni nodraw felirattal, de a jobb oldali textúra eszköztárban a Browse gombra kattintva könnyedén tudunk keresgélni névre is. Ha megvan: Enter. Ezzel van egy kockánk. Ami önmagában még nem sok mindent tud. Ebbe így „belemenni” sem lehet, hisz tömör. Szerencsére van egy beépített funkció, amivel üregessé tehetjük.
Tools → Make hollow. 
Ha magától nem menne, előtte persze jelöljük ki a kockát. Megkérdezi, hogy milyen széles legyen a „fal”, ez ízlés és helyzet kérdése, jelenleg maradhat 32, ha elég nagy a kockánk.

Most jöhet az oldalak festése, de előbb szét kell „szednünk” a kockánkat, nyomjuk meg ezt [ Ctrl + U ]. Most már minden oldalt külön lehet kijelölni. A Textúrázó eszközről az előző részben már volt szó. Azok alapján ki kéne festeni a belső teret. Azért csak a belsőt, mert a külsőt részt minek? Nagyobb lesz a pályánk mérete, ha minden testnek minden oldala ki van festve.

Ha ezzel is végeztünk, menjünk az Objektum eszközre, majd a kamerán ( 3D nézet ) kattintsunk valahol a kocka belsejében. Ha minden jól ment, lesz egy szép zöld bábunk, messzebbről nézve egy piros téglánk. Ez jó. Innen fog indulni a játékos. Szinte végeztünk is. A baj csak annyi, hogy ez egy zárt doboz az űrben, amiben semmi sem ad fény, így olyan sötét van bent mint Oroszlán Szonja fejében. Oké, tegyünk be le valami fényt. Objektum eszköz, kattintsunk a kockában valahol. Az új bábura kattintsunk kétszer, majd az objektum lapján a Class mezőbe írjuk be ”light” és amit felad válasszuk ki. Nyomogassuk az Enter-t, vél okézzuk le. Akár többet is lerakhatunk.

Kezdjük a tesztelést. Ha emlékszik valaki, az Első ránézésre c. cikkben a képen be volt jelölve egy gomb, amivel konvertálni tudtuk a pályánkat bsp-be. Azt kéne megnyomni. Itt mindent Normal-on hagyunk, kivéve a "Don't run game after...", mert őt bepipáljuk. Engem az editor nem engedett a játék \maps mappába menteni, így később kézzel kell oda bemásolni. Elég csak a palya.bsp fájlt. Utána újra a konvertáló gombra kattintunk, kikapcsolunk mindent. Oké, és már indítja is a pályánkat. Ha csak később akarjuk kipróbálni, megtehetjük, hogy a játékban előhívva a konzolt (google, akinek nem megy), majd beírjuk: map palya.bsp és ugyan ott vagyunk. Induljon a teszt.
Ezzel vége is az első igazi tutorialnak. A következő videó segít, ha valami így leírva nem olyan érthető. Sok sikert!

Ajánlott videó:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése